SZC logo

Vas Vármegyei Szakképzési Centrum

OM kód: 203062/023 | 9600 Sárvár, Móricz Zsigmond utca 2.

Intézmény logo

Vas Vármegyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum

HírekKözérdekű adatokCLASSROOMKRÉTA

Nyolcadikosoknak

Nyolcadikosoknak

Szívesen látunkღ

Aki szeretné felfedezni a világot, utazni, új kultúrákat megismerni és emberekkel foglalkozni, továbbá érdeklődik a gasztronómia iránt, annak a turizmus-vendéglátás ágazatban való továbbtanulás kiváló lehetőséget biztosít.

A diákok a tanulmányaik során a hagyományos magyar vendégszeretet fogalmát tartalommal töltik meg, ugyanakkor az üzleti tevékenység alapjait is elsajátíthatják. A turizmus és vendéglátás területén a tanulók korszerű, piacképes tudás birtokába jutnak, átfogó elméleti és gyakorlati ismereteket szereznek egyrészt iskolai, másrészt munkahelyi környezetben, nyelvet tanulnak, emellett belekóstolnak a gasztroturizmus, aktív turizmus és a kreatív turizmus világába is.
A végzett tanulók könnyen el tudnak helyezkedni a munkaerőpiacon, hiszen a szakmaterületen belül a legkeresettebb szakmákat sajátítják el.

OM kód: 203062/023

9.T
Turizmus irányultság
2311

9.V
Vendéglátás irányultság
2312

osztályfőnök:  osztályfőnök: 

 Az osztály fele a 11. évfolyamtól okleveles technikusképzésben vehet részt.

Választ­ható nyelv: angol és német

10. évfolyam után választható szakmák: Turisztikai technikus

 Szakmairány:

  • Turisztikai szervező
  • Idegenvezető

Választ­ható nyelv: angol és német

10. évfolyam után választható szakmák

  • Cukrász szaktechnikus
  • Szakács szaktechnikus
  • Vendégtéri szaktechnikus
 

VAS VÁRMEGYEi Szakképzési Centrum

Sárvári Turisztikai Technikum

  • OM azonosító: 203062/023
  • Címe: 9600 Sárvár, Móricz Zsigmond utca 2.
  • Igazgató: Hevér Mihályné
  • Beiskolázási felelős: Takácsné Horváth Ágnes
  • Telefon/fax:  06/95/320-115
  • Honlap: sarvaritechnikum.hu
  • E-mail: technikum@sarvaritinodi.hu

Felvételi vizsga: nincs

Kollégiumi elhelyezés biztosított: nem

A felvételi eljárás rendje

A felvételi kérelmekről kizárólag a tanulmányi eredmények alapján dönt az intézmény. A felvételi rangsor a hozott pontok alapján készül. A hozott pontok számítása a 7. évfolyam végén, illetve a 8. évfolyam félévkor elért érdemjegyek alapján történik.

Egészségügyi alkalmassági, pályaalkalmassági követelményeknek megfelelés szükséges.

A felvételi jegyzék nyilvánosságra hozása: 2025. 03. 21.

A felvételről szóló értesítés megküldése: 2025. 05. 05.

Szakmai Programunknak (https://sarvaritechnikum.hu/szakmai-dokumentumok/szakmai-program) megfelelően sajátos nevelési igényű és beilleszkedési-, tanulási-, magatartási nehézséggel küzdő tanulókat is oktatunk a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleményének figyelembevételével.

Kérjük a szakvélemény csatolását a jelentkezési laphoz!

 

Az új 5 éves technikusi szakmai oktatás jellemzői

A tanuló 2 évig ismerkedik a turizmus-vendéglátás ágazati alapokkal, illetve közismereti tárgyakat tanul. A tényleges szakma-, vagy szakmairány választás a 10. évfolyamot követően, a sikeres ágazati alapvizsga után történik.

Matematikából, magyarból, történelemből ugyanaz a tananyagtartalom és az óraszám, mint a gimnáziumban, ebből a három tantárgyból előrehozott érettségi vizsga lehetősége a 12. évfolyamon.

Angol vagy német nyelvből emelt szintű oktatás után a 13. évfolyamon tesz érettségi vizsgát a tanuló. A heti legalább 5 óra idegen nyelvi képzés során felkészítünk a B2 (középfokú) komplex nyelvvizsgára is.

A technikusi vizsga emelt szintű érettségi tantárgynak számít, így segíti a továbbtanulást a felsőoktatásban azonos ágazaton belül.

Iskolánk a digitális lehetőségek széles körű használatára épít, igény esetén a Digitális kultúra tantárgyból is felkészítünk az érettségi vizsgára.

Az 5 éves képzés után a tanuló egyszerre kap érettségi bizonyítványt és technikusi oklevelet.

Iskolánkban jól felszerelt tanirodák, korszerű tankonyha és tanétterem áll rendelkezésre, városunkban számtalan, színvonalas duális képzőhellyel állunk kapcsolatban.

A tanuló ösztöndíjat (tanulmányi eredménytől függően 8 000 Ft – 59 000 Ft), vagy a duális képzésben résztvevő a szakképzési munkaszerződés alapján munkabért (100 000 Ft) kap.

Az új szakképzési rendszer gyakorlatközpontú, rugalmasabb, a gazdaság igényeit hatékonyabban figyelembe veszi.

 

További információk

A Sárvári Turisztikai Technikum a Tinódi Sebestyén Gimnázium és Idegenforgalmi, Vendéglátói Szakképző Iskola jogutódjaként jött létre a gimnáziumi és a szakképzési feladatellátás szétválasztásával.

Iskolánk 1998 óta segíti Sárvár város és a régió idegenforgalmi fejlődését a turizmus és a vendéglátás területén érettségizett, idegen nyelveket beszélő szakemberek képzésével. A végzett tanulók könnyen el tudnak helyezkedni a munkaerőpiacon, hiszen a szakmaterületen belül a legkeresettebb szakmákat sajátítják el.

Indítunk okleveles technikusképzést a Turisztikai technikus szakma esetében az ELTE Savaria Egyetemi Központtal közösen kidolgozott szakmai program alapján. Az emelt szintű szakmai tudást biztosító képzés után a jó tanulmányi eredménnyel rendelkező diákjaink már megszerzett kreditekkel juthatnak be a szakirányú felsőoktatásba. Okleveles technikusképzés esetén a felvételi pontszám kiszámítható a szakmai vizsgán kapott százalékos eredmény ötszörözésével, 30 kreditpont elismertetésére is lehetőség van.

Iskolánkban a szakmai oktatás lehetőséget biztosít a gimnáziumot végzettek részére is. Erre szolgál nappali tagozaton a technikum 2 éves képzése. A kizárólag szakmai vizsgára történő felkészítés során az ágazati alapoktatáshoz tartozó tantárgyak oktatását a szakmai oktatás első félévében szervezzük, utána már csak heti egy napot tölt a diák az iskolában, a többi napon a duális partner cégnél készül a szakmai vizsgára.

Felnőttképzési jogviszonyban is lehetőség van az iskola képzési kínálatában szereplő szakmák megszerzésére. A felnőttek esetében ágazatunkban a legnépszerűbb szakmák a Cukrász, a Pincér-vendégtéri szakember, a Szakács, és a Panziós-fogadós.

  • Képzések időtartama: 1,5 tanév, heti 2-3 alkalom.
  • A képzéseket megfelelő létszám esetén tudjuk indítani.

A technikusi szinten induló képzéseink bemeneti feltétele az érettségi vizsga. A Turisztikai technikus és a Vendégtéri szaktechnikus képzések során a meglévő ismereteket, készségeket, jártasságokat beszámítjuk, így intenzív formában akár egy év alatt is végezhet a diák.

 

A legfontosabb partnereink a duális képzéshez

  • Park Inn by Radisson Sárvár Resort & Spa
  • Thermal Sárvár Ensana Health Spa Hotel
  • Hotel Bassiana, Sárvár
  • Sárvári Gyógyfürdő Kft.
  • Spirit Hotel Thermal Spa, Sárvár
  • Sárvári TDM
  • Vasi Ágazati Képzőközpont Nonprofit Kft.

Szórólap 2024.


Csatolt fájlok

STT Szórólap 2024.

Letöltés

Neked valók karrierlehetőségek a turizmus-vendéglátás területén!

Bartender - Neked való

A bartender nemcsak az italokhoz ért, hanem gyorsaságával és látványos trükkökkel is lenyűgözi a vendégeket. Szakértelemmel és kreativitással használja a koktélok alapanyagait, esetenként személyre szóló italokkal kínálja a fogyasztókat. Gyakorlati tudása messze túlmutat az alapanyagok mixelésén. Odafigyel a vendégekkel történő kommunikációra és az elkészült italok prezentálására. A bartender igényes mind a megjelenésére, mind a munkakörnyezet higiéniájára, valamint folyamatosan ellenőrzi a bár készletét és gondoskodik az utánpótlásról.

 

Food and Beverage Manager - Neked való

A Food and Beverage Manager munkája szerteágazó. Ő az, aki irányítja és megszervezi az étterem, a kávéház vagy a szállodai bár napi operatív feladatait. A minőség mellett törekszik az emberekkel való kapcsolat és a gazdaságos üzemeltetés folyamatos fejlesztésére. Magas színvonalon és költséghatékony módon gondoskodik az élelmiszerek és italok folyamatos ellátásáról. Munkaköre kiterjed a személyzet toborzására és betanítására is. Új és új célokat tűz ki maga elé annak érdekében, hogy a bevétel növekedése mellett maximalizálja a vendégek elégedettségét és az alkalmazottak lojalitását.

 

A múzeumpedagógus olyan képzőművészeti, történettudományi, természettudományi, művelődéstörténeti és pedagógiai/andragógiai ismeretek birtokosa, aki múzeumi keretek között, tanórák és szakkörök, valamint felnőtteknek és családoknak szóló fakultatív foglalkozások formájában adja tovább tudását. A szakma képviselői fontos szereplői a hazai kulturális életnek, hiszen munkájukkal hozzájárulnak a különböző képzőművészeti ágak népszerűsítéséhez, a gyermek és felnőtt múzeumlátogatók érdeklődésének felkeltéséhez.

 

A turisztikai animátor élményközvetítéssel foglalkozik. Munkaköre sokkal több annál, hogy különböző programszervezői feladatokat lát el – gyakorlatilag a házigazda szerepét tölti be, aki közvetlen, barátságos attitűdjével elnyeri a látogatók bizalmát, részt vesz velük a programokon és közvetíti kívánságaikat a személyzet felé. Az animátor kulcsszerepet játszik abban, hogy a turisták elégedetten, minél több új élménnyel gazdagodva távozzanak.

 

A fesztiválszervező munkája rendkívül összetett és dinamikus. Hivatása sokrétű tudást igényel a marketing naprakész ismeretétől kezdve, a profi kommunikáción át, egészen a magabiztos megjelenésig. Előkészíti és megszervezi a fesztivált, valamint lebonyolítja a helyszínnel kapcsolatos teendőket. Tárgyal és tartja a kapcsolatot a fellépőkkel, illetve előkészíti a szerződéseiket. Aktívan részt vesz a programszerkesztési feladatokban, összeállítja a szponzorációs anyagokat és személyesen tárgyal a támogatókkal.

 

A szponzorációs vezető felelős a szponzorációs tevékenységek koordinálásáért, ő az, aki feltérképezi és bővíti a bevételi források lehetőségét. Koordinálja a szponzori szerződésekben meghatározott feladatokat. Napi kapcsolatban van a már meglévő ügyfelekkel, és folyamatosan bővíti a leendő és aktív támogatók körét. Értékesítési ajánlatokat, hirdetési csomagokat és új toborzási stratégiákat dolgoz ki a potenciális szponzorok elérésének érdekében. Átlátható nyilvántartást és adatbázist vezet minden szponzori tevékenységről és személyes találkozókkal ápolja a kapcsolatokat a támogatókkal.

 

Bar managernek lenni izgalmas és sokoldalú feladat. A bár irányítása mellett koordinálja a személyzet munkáját, illetve gondoskodik az üzlet kifogástalan és zavartalan működéséről. Hatékonyan szervezi meg a napi feladatokat és színvonalasan, valamint gazdaságosan üzemelteti a bárt. Tárgyal a partnerekkel és folyamatosan kapcsolatot tart a beszállítókkal. Gondoskodik a készletek berendeléséről és a költségvetésről. Vezetőként pedig biztonságos környezetet teremt az alkalmazottak számára, illetve kellemes légkört alakít ki a vendégeknek.

 

A nemzetközi booking menedzser jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkezik, ami részben munkája sikerének záloga. Olyan nemzetközi ügynökökkel épít kapcsolatot, akik sikeres előadókat, illetve tehetséges és törekvő művészeket, zenészeket, modelleket, színészeket képviselnek. A booking menedzser, ügyfelei igényeit szem előtt tartva, tárgyal stúdiókkal, fesztiválszervezőkkel, producerekkel. Interjúkat és nyilvános szerepléseket szervez az ügyfelei számára. Koordinálja a különféle feladatokat, kezdve a kapcsolatfelvételtől, egészen az ügyfél megérkezésén át a fellépésig.

 

Az irodavezető munkáját a régió értékeinek képviselete, a modern megközelítés és a vendégközpontú szemlélet határozza meg. Feladatai közé tartozik, hogy az Magyar Turisztikai Ügynökség követelményeinek figyelembevételével kialakítsa az iroda arculatát és a szolgáltatásokat. Versenysemleges információszolgáltatást biztosít a vendégek számára és naprakész kiadványokkal tájékoztatja az ügyfeleket. Részt vesz a régió turisztikai desztinációs marketingterv kidolgozásában, valamint a helyi rendezvények megszervezésében is.

 

A szakma képviselője felelős a köz- és magángyűjteményekbe tartozó műtárgyak, természettudományi tárgyak állapotának megőrzéséért. Felügyeli, hogy minden műtárgy nyilvántartásba kerüljön; együttműködik muzeológusokkal, művészettörténészekkel, restaurátorokkal, hogy segítségükkel biztosítsa, hogy minden a megfelelő csomagolásban hagyja el az intézményt, ne sérüljön a mozgatás során. Emellett a műtárgyak kezelését és tartósítását is felügyeli, hogy a jövőben is sértetlen állapotban tekinthessék meg őket a kultúrára éhes látogatók.

 

A tárlatvezetőnél jobban senki sem ismeri jobban az intézmény és a kiállítás történetét, illetve annak legérdekesebb aspektusait. Az egyéni vagy csoportos tárlatvezetések során ezeket az izgalmas információkat a látogatókkal is megosztja – magyar vagy idegen nyelven –, fenntartja figyelmüket és logikusan átvezeti őket a kiállított darabok között. A közönség felől érkező kérdésekre készségesen, legjobb tudása szerint válaszol, így biztosítja, hogy a látogatók egy felejthetetlen kulturális élménnyel gazdagabban térhessenek haza.

 

Legyen szó koncertről, színházi előadásról vagy bármilyen kulturális programról, a jegyterjesztési munkatárs elsődleges feladata a kapcsolattartás a jegyvásárlókkal, a belépők értékesítése, valamint a produkciók népszerűsítése. Feladatköre kiterjed az adatkezelésre, a fizetések ellenőrzésére, valamint a visszaélés gyanús tranzakciók kiszűrésére is. A jegyterjesztési munkatárs gondoskodik a vásárlás zavartalan lebonyolításáról. Figyelemmel követi a megrendeléseket és a fizetési teljesítéseket, kiállítja a számlákat és dokumentálja a vásárlásokat.

 

A konferencia- és kongresszus szervező munkája szerteágazó. Teljes körű szolgáltatást biztosít az esemény megszervezésétől kezdve, az adminisztrációs feladatok ellátásán keresztül, egészen a lebonyolításig. Kiválasztja és lefoglalja a helyszínt, biztosítja az audio-vizuális eszközöket, valamint igény szerint gondoskodik a rendezvény gasztronómiai élményéről is. Megtervezi a konferencia költségvetését és kidolgozza a munkafolyamatok lépéseit. Gondoskodik a résztvevők zavartalan élményéről, megszervezi a vendégek szállítását és kulturált elhelyezésüket.

 

Izgatottság, egy kis félelem és csodálat – néhány érzés, amelyet a felhők felett a repülőgép utasai megélnek. Ezeknek azonban semmi helye a pilótafülkében, hiszen a kapitány és a mellette helyet foglaló első tiszt több száz utas biztonságáért felel. Pilótának lenni hatalmas elismerés, de ez a csodás szakma nagy felelősséggel is jár: a felszállás előtt sosem feledkezhetnek meg a karbantartási napló ellenőrzéséről; a repülőgép vezetése és navigálása közben pedig még a legváratlanabb helyzeteket is hidegvérrel kell kezelniük.

 

A földi kiszolgáló személyzet nélkül a repülőterek működése átláthatatlan lenne, segítségükkel azonban a magas színvonalú kiszolgálás és a repülőgépek karbantartása is garantált. A személyzet tagjai olyan feladatköröket látnak el, mint az utas- és poggyászkezelés – utasfelvétel, utasok ki- és beszállítása, poggyászregisztráció, poggyászok ki-és berakodása –, valamint a repülőgép kiszolgálás – repülőgép takarítása, rámpa szolgáltatások, dokumentáció, repülőgép hűtése/fűtése, jégtelenítése.

 

Ma már egyre több fürdőben, wellnessrészlegben találkozhatunk szaunamesterrel, aki gondoskodik arról, hogy a szaunaprogramok, szeánszok során a látogatók maximálisan ellazulhassanak és élvezhessék a pihenés ezen formáját. A szaunamester feladata a páratartalom szinten tartása, a forró levegő egyenletes szétoszlatása, de emellett az illóolajok adagolására is gondosan figyel. A pihenő alatt vízzel vagy gyümölcslével kínálja a szaunázókat, ügyel a biztonságukra, a szauna tisztaságára és a szabályok betartására.

 

A medence- vagy a tavak partján álló úszómester figyelme nem lankadhat, hiszen sosem tudhatja, hogy mikor lehet szükség a segítségére. Ő az, aki határozott kiállásával közbelép, ha egy fürdőző megzavarja mások nyugalmát a viselkedésével, megszegi az előírt szabályokat – ezzel esetlegesen társai vagy saját testi épségét veszélyezteti. Ezen felül az úszómesternek arra is készen kell állnia, hogy elsősegélyt nyújtson vagy vészhelyzet esetén a vízbe vesse magát, és segítsen a bajba jutott fürdőzőkön.

 

Az ökoturisztikai szakreferens szívügyeként tekint a környezetvédelemre, fontos missziója a természeti kincsek megóvása. Munkája során egy ökológiai szempontból kiemelt térség kommunikációs tevékenységeit koordinálja. Részt vesz az imázsépítésben azzal, hogy tartja a kapcsolatot a médiával – többek között sajtótájékoztatókat, tanulmányutakat és egyéb sajtóprogramokat szervez, TV forgatásokkal, rádióinterjúkkal, valamint sajtóközlemények készítésével igyekszik a természetvédelmi törekvésekre felhívni a nagyközönség figyelmét.

 

A légiközlekedés megszervezése – a felszálló, a landoló és az átrepülő gépek irányítása –komoly kihívás. A monitorok, szoftverek, rádiók és radarok high-tech világában az irányítótorony munkatársai naponta több ezer (Magyarországon átlagosan 1700) légi járatot informálnak a körülményekről, kontrolálják a forgalomáramlást és megoldják az esetleges konfliktushelyzeteket. Valamint az ő felelősségük az is, hogy az egyes járatok megkezdhessék a fel- és leszállást.

 

A fizioterápiás asszisztens a természetben előforduló, elsősorban fizikai és kémiai energiákra épülő kezelések szakembere. Szakmai tudására a mozgásszervi, bel-, bőrgyógyászati és neurológiai problémákkal küzdőknek is szüksége lehet, hiszen terápiás kezeléseivel különböző változásokat indít el, amelyek elősegítik a gyógyulás folyamatát. Szolgáltatásai többek között az elektroterápiából, mágnes-, inhalációs- és fénykezelésekből állnak, valamint a hidro-, a balneo- és a klímaterápiás gyógyítás világában is jártas.

 

A légiutaskísérő személye, viselkedése nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a repülésre az utasok kellemes élményként emlékezzenek. A feladatai közé tartozik az utaslétszám ellenőrzése, illetve felszállás előtt információt ad a legfontosabb tudnivalókról, többek között a biztonsági előírásokról és az utazás várható időtartamáról. A repülési magasság elérése után a légiutaskísérő csapat gondoskodik az utasok kényelméről: ők szolgálják fel az ételeket, készséggel válaszolnak minden kérdésre, nyugodtan kezelik az esetleges konfrontációt és felmerülő problémákat.

 

A szállodaigazgató munkája komplex, izgalmas feladat, ő az, aki felelősséget vállal az intézmény kifogástalan működéséért. Meghatározza a feladatok ellátáshoz szükséges munkaköröket, irányítja és ellenőrzi a szálloda teljes személyzetének munkáját. Biztosítja a kommunikációt a tulajdonosok, az intézmény szervezeti egységei és a partnerek között. Hatékonyan használja fel a rendelkezésére álló erőforrásokat, folyamatosan ellenőrzi a hotel költségvetését és racionalizálja azt. Nyomon követi a piaci igényeket és a forgalom növelésére törekszik, valamint a minőségellenőrzési rendszerek betartatása is az ő hatáskörébe tartozik.

forrás: Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány

https://www.youtube.com/playlist?list=PLKHk6YlNi1GrI_iYH4kZXRbEyPmFgusbp


Partnereink

SZC logo

Vas Vármegyei Szakképzési Centrum


Vas Vármegyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum

9600 Sárvár, Móricz Zsigmond utca 2.

Telefon: +3695320115

E-mail: technikum@sarvaritinodi.hu

OM azonosító: 203062/023

Felnőttképzési nyilvántartás száma: B/2020/000466


2024Vas Vármegyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum